[Otome Game Review] Beast and Princess

2018-06-14-210526

Prinsessan Julia (smeknamnet Yuuri), den enda dotter till kungen av Veykh, har varit inlåst i ett torn sedan hon var barn. Ändå lever hon lyckligt med fyra följeslagdjur. En dag berättar hennes kusin prins Henryk plötsligt att hon skulle lämna slottet omedelbart eftersom hennes farbror Hubert hade dödat kungen och hans fru och nu är han också efter Yuuris liv. Inte länge blir Yuuri den främsta misstänkte för mordet på kungen och hans hustru, så nu går hon på språng med sina fyra följeslagdjur, och med magin i regnbågens pulver som hennes sena mamma hade gett henne, vänder hennes djurvänner till människor!

2018-06-14-213515

Ryszard (CV: Suwabe Junichi) är den vackra vita hästen förvandlas också till en ännu vackrare vithårig människa. Bland Yuuris djurkompisar är han den mest mogna och intelligenta. Har jag också nämnt att han är vacker ?? Och jag tappar dig inte, varje gång Suwabe säger ”Yuuri” är jag alltid hej vänta är det här Yuuri on Ice eller vad !!!!!!!! Jag vet att jag låter som en irriterande Yo-fangirl som tycker att allt är om YoI men jag kan inte låta bli att Otomate gjorde det med avsikt ???

Ludwik (CV: Hino Satoshi) är den hethåriga jakthunden som tror att han kan lösa allt genom att bita fiendens halsar på lmao . Som de flesta hundar är han väldigt lojal mot sin mästare Yuuri och sätter hennes säkerhet först före något annat.

Mias (CV: Yonaga Tsubasa) är den BIRB kanariefågel som är stolt över sitt vackra ansikte och röst. Trots att han själv är en birb gillar Mias hårdkokta ägg: O !!! Men för att vara ärlig, Mias gillade att äta kokta ägg utan att veta att det faktiskt är kannibalism blev en springande gag i spelet som jag redan har tröttnat på skämtet ^ _ ^ ;; Han är dock fortfarande en söt birb.

Jozef (CV: Hatano Wataru) är den kramar stora björnen. Även om han är den största killen, är han den mest oskyldiga bland Yuuris djurskompisar; dvs han är som det yngsta barnet som måste. vara. skyddade !! Eftersom han har varit med Yuuri sedan han var en unge, anser Jozef Yuuri som sin … mamma. Ja ikr ;;;

Hemlighet Inte så hemliga karaktärsrutter inkluderar Henryk och trollkarlen:

Henryk (CV: Kimura Ryouhei) är son till Yuuris mördarebror, Hubert, vilket gör honom till Yuuris kusin. Hej, vi är öppna här, vi vet att i medelåldern kan kusiner gifta sig med varandra för att ”hålla kungligt blod så rent som möjligt” men vi vet alla nu att denna praxis är dålig för generna. Han agerar som en skyddande äldre bror för Yuuri eftersom Otomate säger hej låt oss lägga till en oniichan väg . Han är dock söt när han blir blyg !!! <3

Wizard (CV: Sakurai Takahiro), eller Czarodziej , som också är ”wizard” på polska (enligt Google Translate) , är den bästa boien i detta spel och är DEN ENDA RUTEN SOM MATTERS.Som trollkarl är han bra på att göra drycker och grejer så han kunde hjälpa Yuuri och co. göra mer magiska regnbågens pulver. Ryszard och de andra litar inte på honom eftersom han agerar som en hentai do-M gentemot Yuuri, dvs att säga saker som, ”VÄNLIGT STEG PÅ MIG PRINCESS JULIA” men DETTA är precis vad jag älskar med honom XD

Nu nämner jag bara hjältinnan i en otoge-recension om hon har slående egenskaper som jag aldrig kommer att glömma, och väl, förutom kanske för hennes färdigheter i att sy vackra kläder, är Yuuri en hjältinna som jag kommer att glömma efter att jag har gått vidare till ett till spel. Ändå gillar jag verkligen hennes namn Julia (läst som Yulia), med ett lika sött smeknamn Yuuri ;; w ;; Hngggh det är ett riktigt vackert namn <3 Påminn mig om att namnge min dotter ”Yulia” om jag någonsin har en ww

tankar

Jag började det här spelet utan någon bra förväntan på det, med undantag för lite att se fram emot Sakurai-rutten, så jag blev inte besviken efter att jag slutade spela XD. Det är ett mycket kort spel med en enkel historia och lätt att figurera dolda tomter – egentligen är ingenting värt att nämna.

De enda vägarna som är viktiga är Ryszard- och Wizard-rutter och jag ser de andra vägarna som helt enkelt fyllmedel. Jag är ledsen men jag var uttråkad när jag gick igenom Ludwiks rutt, medan hälften av Jozef-rutten fokuserade på historien om inga spritt-karaktärer istället för honom och Yuuri vilket är riktigt irriterande eftersom hej ?? Jag är här för berättelsen om huvudpersonerna ?! Mias och Henryk-rutten var okej men saknade fortfarande. Om du vill spela spelet för do-M hentai Sakurai chara kan du gå direkt till Ryszard-rutten eftersom det inte är låst och sedan till Wizard chara OCH DU GÖRT MED BEAST OCH PRINSESS YAY!

Karaktärinteraktioner kunde ha gjort spelet mer intressant men som jag sa är detta ett mycket kort spel så det fanns inte tillräckligt med möjlighet till fler interaktioner.

När det gäller Beast och Princess: s kontakter med Beastmaster och Prince-spelet, har jag ärligt talat en idé eftersom jag inte har spelat det senare. Även om jag räknade ut att det finns Beastmaster-referenser i början av spelet och vid en viktig uppenbaringsscen i en viss karaktärs rutt, är det sorgligt att jag inte kan njuta av att ansluta saker. Så ja, jag antar att det är bättre att spela det här spelet om du redan har spelat Beastmaster och Prince.

En av de få bra sakerna med spelet är förmodligen konsten (men för att vara ärlig tror jag att CG: erna i Snow Bound Land fortfarande är bättre än det här spelets ^ _ ^;). Hur som helst är den historiska bokliknande bilden väldigt vacker och väl utformad * w * Enda problemet är att jag tror att de blev överdrivna med textrutdesignen eftersom man ibland inte kan läsa texten ordentligt, som i det här

Mofumofu-minispelet är, enligt min mening, bara ett annat onödigt minispel. Jag håller med om att det är söt och det var så roligt att höra do-M hentai Sakurai-guiden reagera tillfredsställande på att jag slog honom i ansiktet (döm inte ww), men totalt sett är det bara ett slöseri med 30 sekunder som jag kunde ha använt rutten på en gång och komma till rutten Wizard snabbt.

Yssa ♡ 瑠姫@miyumint_

Inbäddad video

Se de andra tweetsen av Yssa ♡ 瑠姫

Slutsats

Det är ett spel med söt konst och medioker historia, jag tror inte att jag kommer att rekommendera spelet såvida du inte är ett stort Sakurai-fan och vill höra honom ropa spelets bästa karaktär, alias do-M hentai Wizard 😂